ul. Jagiellońska 13, budynek D
e-mail: ksiegowosc@cm.umk.pl
Konta bankowe Collegium Medicum 91.92 KB
pok. 04
· KIEROWNIK: mgr Edyta Matuszewska Cybul, e-mail: edyta.matuszewska-cybul@cm.umk.pl;
ksiegowosc@cm.umk.pl tel. 52 585-33-22
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- sporządzanie sprawozdań F01/s, w tym m.in. weryfikacja, uzgadnianie działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej,
- przygotowywanie danych do sprawozdania rocznego PNT,
- obsługa księgowa Programu Wieloletniego SU 2 (wpływ/zwrot dotacji, księgowanie nakładów inwestycyjnych, weryfikacja rozliczeń z Ministerstwem Zdrowia: rozliczenie zaliczek, informacja kwartalna, weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych),
- rozliczanie i ewidencja księgowa z zastosowaniem zasad Polityki rachunkowości, analiza i weryfikacja zapisów księgowych (przeksięgowywanie kosztów jednostek, międzywydziałowych, naliczanie kosztów pośrednich rozliczenia międzyokresowe bierne DWR, przeksięgowywanie kosztu własnego najmu, ustalanie ZSP, zamykanie kont zespołu 5),
- ustalanie wyniku z tytułu realizowanych umów badawczych,
pok. 03
· Zastępca kierownika: mgr Monika Sowińska, e-mail: monika.sowinska@cm.umk.pl tel.52 585-33-23
- weryfikacja, analiza i uzgadnianie księgowań kosztów bezpośrednich i pośrednich działalności naukowo-badawczej,
- weryfikacja kont pozostałej działalności operacyjnej i finansowej,
- obsługa księgowa projektów (wpływ/zwrot dotacji, koszty bezpośrednie i pośrednie, przychody, weryfikacja wniosków o płatność, raportów),'
- sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
- analiza zapisów księgowych i weryfikacja otrzymanych dotacji - rozliczanie wpływów dotacji;
· specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-23
- obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,
- weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych, w tym dot. NCN,
- uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,
- obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu,
- obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
pok. 07
tel. 52 585-33-46, 52 585-33-47
e-mail: majatkowy@cm.umk.pl
· starszy specjalista: mgr Małgorzata Różańska, e-mail: malgorzata.rozanska@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-46
· specjalista: mgr Agnieszka Grochowska, e-mail: agnieszka.grochowska@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-47,
· specjalista: mgr Sylwia Grabowska, e-mail: sylwia.grabowska@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-47,
Zakres zadań:
- księgowanie dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług, środków trwałych,
- księgowanie dokumentów rozchodu z Magazynu CM i Magazynu Promocji CM,
- prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych,
- naliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- rejestrowanie i wprowadzanie do ewidencji dowodów OT, LT, MT i PT i nadawanie numerów inwentarzowych ŚT oraz WNiP,
- nadawanie numerów inwentarzowych ŚT oraz WNiP,
- rozliczanie inwentaryzacji rzeczowego majątku trwałego,
- sporządzanie sprawozdań i informacji w zakresie składników majątku trwałego, zapasów i materiałów,
- kontrolowanie prawidłowości prowadzenia ksiąg inwentarzowych,
- księgowanie dokumentów zakupu środków trwałych,
- wystawianie dowodów zmian miejsca użytkowania (MT) składników majątkowych na wniosek jednostki organizacyjnej;
pok. 08
· starszy specjalista: lic. Ewa Świtalska-Skrzypek, e-mail: ewa.skrzypek@cm.umk.pl,tel. 52 585-33-71 (czasowo nieobecna)
· specjalista: mgr Anita Błasiak, e-mail: anita.blasiak@cm.umk.pl, tel. 52 585- 33-71
- księgowanie dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług,
- uzgadnianie i analiza rejestrów sprzedaży i rejestrów zakupu,
- bieżąca kontrola i uzgadnianie rozrachunków z tyt. VAT,
- przygotowanie deklaracji VAT-7, VAT-UE, plików JPK oraz podatku akcyzowego,
- przygotowanie danych do obliczenia wskaźnika i prewskaźnika VAT na kolejny rok kalendarzowym,
- rozliczanie sprzedaży rejestrowanej w kasach fiskalnych,
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem i ewidencją sprzedaży przy pomocy urządzeń fiskalnych,
- monitorowanie przepisów prawnych dotyczących obrotu wyrobami akcyzowymi,
- współpraca w zakresie rozliczania VAT, w tym opiniowanie ankiet VAT w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w poszczególnych projektach,
- rozpoznawanie schematów podatkowych oraz ich raportowanie zgodnie z przepisami zewnętrznymi i wewnętrznymi,
- udzielanie informacji i fachowej pomocy zainteresowanym jednostkom Uczelni w zakresie podatku VAT,
- sporządzanie i uzgadnianie miesięcznych informacji o przychodach i kosztach jednostek prowadzących działalność usługową oraz naliczanie kosztów pośrednich w/w jednostek,
- przygotowywanie dokumentacji cen transferowych;
· specjalista: mgr inż. Joanna Smyk, e-mail: joanna.smyk@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-71
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,
- windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),
- sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,
- struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),
- sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
- przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum;
pok. 09
· specjalista: inż. Agnieszka Redwanc, e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-24
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,
- bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,
- przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,
- rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,
- ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
- sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,
- sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,
- ustalanie wyniku na działalności domów studenckich i akademickich,
- ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,
- weryfikacja kart obiegowych studentów,
- sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom,
- ewidencja przychodów z tytułu kar bibliotecznych,
- ewidencja księgowa list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),
- prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;
· specjalista: lic. Katarzyna Małolepsza, e-mail: katarzyna.malolepsza@cm.umk.pl; tel. 52 585-59-96
· referent: mgr Daria Miścikowska, e-mail: daria.miscikowska@cm.umk.pl; tel. 52 585-59-96
- księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,
- księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
- księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
- uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
- przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:
- kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami zgodnych ze sprawozdaniem F01/s i RB-70,
- zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
- wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy, - analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
- ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;
- ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług).
· specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl; tel. 52 585-34-40
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz pism o przeksięgowanie,
- ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
- księgowanie kosztów związanych z delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych),
- rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne;
- sporządzanie kwartalnych sprawozdań DNU-K o usługach nabytych od nierezydentów.
Druki do pobrania:
zmiana miejsc użytkowania30.50 KB
(proszę wypełnić w 3 egz.)
WNIOSEK O LIKWIDACJĘ RZECZOWYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKU39.00 KB
(proszę drukować dwustronie)
wniosek kierować do:
- Stałej Komisji Likwidacyjnej Gospodarczej - meble >>
- Stałej Komisji Likwidacyjnej Specjalistycznej - sprzęt >>
PROTOKÓŁ Z LIKWIDACJI WYPOSAŻENIA W UŻYWANIU33.50 KB
(protokół kierować do Sekcji Księgowości Majątkowej CM)
REWERS30.5 KB




