ul. Jagiellońska 13, budynek D
e-mail: ksiegowosc@cm.umk.pl
W skład Działu Księgowości CM wchodzi:
- Sekcja Księgowości Majątkowej CM
- Sekcja Księgowości Ogólnej CM
Konta bankowe Collegium Medicum 91.92 KB
pok. 04
· KIEROWNIK: mgr Elżbieta Manowska, e-mail: elzbieta.manowska@cm.umk.pl; ksiegowosc@cm.umk.pl tel. 52 585-33-22
pok. 03
· Zastępca kierownika: mgr Edyta Matuszewska Cybul, e-mail: edyta.matuszewska-cybul@cm.umk.pl, tel./fax 52 585-33-23
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- sporządzanie miesięcznych sprawozdań F01/s, w tym m.in. weryfikacja, uzgadnianie działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej
- weryfikacja, analiza i uzgadnianie księgowań kosztów bezpośrednich i pośrednich działalności naukowo-badawczej,
- weryfikacja kont pozostałej działalności operacyjnej i finansowej,
- przygotowywanie danych do sprawozdania rocznego PNT,
- obsługa księgowa Programu Wieloletniego SU 2 (wpływ/zwrot dotacji, księgowanie nakładów inwestycyjnych, weryfikacja rozliczeń z Ministerstwem Zdrowia (rozliczenie zaliczek, informacja kwartalna), weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych),
- rozliczanie i ewidencja księgowa z zastosowaniem zasad Polityki rachunkowości, analiza i weryfikacja zapisów księgowych (przeksięgowywanie kosztów jednostek międzywydziałowych, naliczanie kosztów pośrednich dla: konta 500, 502, 505-1, 506, 508, 509-7), rozliczenia międzyokresowe bierne DWR, przeksięgowywanie kosztów konta 501-02 oraz 501-03, przeksięgowywanie kosztu własnego najmu, ustalanie ZSP, zamykanie kont zespołu 5),
- ustalanie wyniku z tytułu realizowanych umów badawczych (konto 506, 297-05),
- obsługa księgowa projektów (wpływ/zwrot dotacji, koszty bezpośrednie i pośrednie, przychody, weryfikacja wniosków o płatność, raportów),
- analiza zapisów księgowych i weryfikacja otrzymanych dotacji - rozliczanie wpływów dotacji;
pok. 03
· lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-23
- obsługa księgowa w zakresie kursów organizowanych i prowadzonych przez jednostki Collegium Medicum UMK,
- obsługa księgowa konferencji naukowych,
- weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych - subkont,
pok. 11
· lic. Ewa Świtalska-Skrzypek, e-mail: ewa.skrzypek@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-71
- księgowanie dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług,
- uzgadnianie i analiza rejestrów sprzedaży i rejestrów zakupu,
- bieżąca kontrola i uzgadnianie rozrachunków z tyt. VAT,
- przygotowanie, sporządzanie i uzgadnianie deklaracji VAT,
- sporządzanie kwartalnych sprawozdań DNU-K o usługach nabytych od nierezydentów,
- rozliczanie sprzedaży rejestrowanej w kasach fiskalnych,
- ewidencja księgowa WNT, WDT, import, odwrotne obciążenie - sporządzanie informacji podsumowującej,
- rozliczanie sprzedaży rejestrowanej w kasach fiskalnych,
- uzgadnianie sprzedaży zaewidencjonowanej w raportach fiskalnych z kontami,
- monitorowanie przepisów prawnych dotyczących obrotu wyrobami akcyzowymi,
- współpraca w zakresie rozliczania VAT, w tym opiniowanie ankiet VAT w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w poszczególnych projektach,
- rozpoznawanie schematów podatkowych oraz ich raportowanie zgodnie z przepisami zewnętrznymi i wewnętrznymi,
- udzielanie informacji i fachowej pomocy zainteresowanym jednostkom Uczelni w zakresie podatku VAT,
- przygotowanie danych w celu ustalenia wielkości proporcji do odliczenia podatku VAT od zakupów towarów i usług;
pok. 06
· mgr Marta Bukańska e-mail: marta.bukanska@cm.umk.pl, tel./fax 52 585-33-12
- ewidencja i monitorowanie obiegu dokumentów wpływających do Zastępcy Kwestora ds. Collegium Medicum;
- rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych, sporządzanie deklaracji podatkowych CIT-8, CIT-ST i podatku u źródła