HR EXCELLENCE IN RESEARCH Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza YUFE Yerun
 

Dział Księgowości CM

Dział Księgowości CM

 

 

ul. Jagiellońska 13, budynek D
e-mail: ksiegowosc@cm.umk.pl

Konta bankowe Collegium Medicum 91.92 KB


pok. 04  

·         KIEROWNIK: mgr Edyta Matuszewska Cybul, e-mail: edyta.matuszewska-cybul@cm.umk.pl;  
              ksiegowosc@cm.umk.pl tel. 52 585-33-22

  • sporządzanie sprawozdań finansowych,
  • sporządzanie sprawozdań F01/s, w tym m.in. weryfikacja, uzgadnianie działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej,
  • przygotowywanie danych do sprawozdania rocznego PNT,
  • obsługa księgowa Programu Wieloletniego SU 2 (wpływ/zwrot dotacji, księgowanie nakładów inwestycyjnych, weryfikacja rozliczeń z Ministerstwem Zdrowia: rozliczenie zaliczek, informacja kwartalna, weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych),
  • rozliczanie i ewidencja księgowa z zastosowaniem zasad Polityki rachunkowości, analiza i weryfikacja zapisów księgowych (przeksięgowywanie kosztów jednostek, międzywydziałowych, naliczanie kosztów pośrednich rozliczenia międzyokresowe bierne DWR, przeksięgowywanie kosztu własnego najmu, ustalanie ZSP, zamykanie kont zespołu 5),
  • ustalanie wyniku z tytułu realizowanych umów badawczych,

 

pok. 03

·         Zastępca kierownika: mgr Monika Sowińska, e-mail: monika.sowinska@cm.umk.pl tel.52 585-33-23

  • weryfikacja, analiza i uzgadnianie księgowań kosztów bezpośrednich i pośrednich działalności naukowo-badawczej,
  • weryfikacja kont pozostałej działalności operacyjnej i finansowej,
  • obsługa księgowa projektów (wpływ/zwrot dotacji, koszty bezpośrednie i pośrednie, przychody, weryfikacja wniosków o płatność, raportów),'
  • sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
  • analiza zapisów księgowych i weryfikacja otrzymanych dotacji - rozliczanie wpływów dotacji;  

 

·         specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-23

  • obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,
  • weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych, w tym dot. NCN,
  • uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,
  • obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu,
  • obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.

 

 pok. 07

tel. 52 585-33-46, 52 585-33-47
e-mail: majatkowy@cm.umk.pl

 

·        starszy specjalista: mgr Małgorzata Różańska, e-mail: malgorzata.rozanska@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-46

·        specjalista: mgr Agnieszka Grochowska, e-mail: agnieszka.grochowska@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-47,

·        specjalista: mgr Sylwia Grabowska, e-mail: sylwia.grabowska@cm.umk.pl;  tel. 52 585-33-47, 

Zakres zadań:

  • księgowanie dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług, środków trwałych,
  • księgowanie dokumentów rozchodu z Magazynu CM i Magazynu Promocji CM,
  • prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych,
  • naliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
  • rejestrowanie i wprowadzanie do ewidencji dowodów OT, LT, MT i PT i nadawanie numerów inwentarzowych ŚT oraz WNiP,
  • nadawanie numerów inwentarzowych ŚT oraz WNiP,
  • rozliczanie inwentaryzacji rzeczowego majątku trwałego,
  • sporządzanie sprawozdań i informacji w zakresie składników majątku trwałego, zapasów i materiałów,
  • kontrolowanie prawidłowości prowadzenia ksiąg inwentarzowych,
  • księgowanie dokumentów zakupu środków trwałych,
  • wystawianie dowodów zmian miejsca użytkowania (MT) składników majątkowych na wniosek jednostki organizacyjnej;

 

pok. 08 

·         starszy specjalista: lic. Ewa Świtalska-Skrzypek, e-mail: ewa.skrzypek@cm.umk.pl,tel. 52 585-33-71 (czasowo nieobecna)

·         specjalista: mgr Anita Błasiak, e-mail: anita.blasiak@cm.umk.pl, tel. 52 585- 33-71

  • księgowanie dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług,
  • uzgadnianie i analiza rejestrów sprzedaży i rejestrów zakupu,
  • bieżąca kontrola i uzgadnianie rozrachunków z tyt. VAT,
  • przygotowanie deklaracji VAT-7, VAT-UE, plików JPK oraz podatku akcyzowego,
  • przygotowanie danych do obliczenia wskaźnika i prewskaźnika VAT na kolejny rok kalendarzowym,
  • rozliczanie sprzedaży rejestrowanej w kasach fiskalnych,
  • nadzór nad prawidłowym przebiegiem i ewidencją sprzedaży przy pomocy urządzeń fiskalnych,
  • monitorowanie przepisów prawnych dotyczących obrotu wyrobami akcyzowymi,
  • współpraca w zakresie rozliczania VAT, w tym opiniowanie ankiet VAT w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w poszczególnych projektach,
  • rozpoznawanie schematów podatkowych oraz ich raportowanie zgodnie z przepisami zewnętrznymi i wewnętrznymi,
  • udzielanie informacji i fachowej pomocy zainteresowanym jednostkom Uczelni w zakresie podatku VAT,
  • sporządzanie i uzgadnianie miesięcznych informacji o przychodach i kosztach jednostek prowadzących działalność usługową oraz naliczanie kosztów pośrednich w/w jednostek,
  • przygotowywanie dokumentacji cen transferowych;

 

·         specjalista: mgr inż. Joanna Smyk, e-mail:  joanna.smyk@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-71

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,
  • windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),
  • sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,
  • struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),
  • sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
  • przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum;

 

pok. 09 

·         specjalista: inż. Agnieszka Redwanc, e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl; tel. 52 585-33-24 

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,
  • bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,
  • przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,
  • rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,
  • ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
  • sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,
  • sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,
  • ustalanie wyniku na działalności domów studenckich i akademickich, 
  • ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,
  • weryfikacja kart obiegowych studentów,
  • sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom,
  • ewidencja przychodów z tytułu kar bibliotecznych,
  • ewidencja księgowa list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),
  • prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;

 

·         specjalista: lic. Katarzyna Małolepsza, e-mail: katarzyna.malolepsza@cm.umk.pl; tel. 52 585-59-96

·         referent: mgr Daria Miścikowska, e-mail: daria.miscikowska@cm.umk.pl; tel. 52 585-59-96

  • księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,
  • księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
  • księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
  • uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
  • przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:
    - kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami zgodnych ze sprawozdaniem F01/s i RB-70,
    - zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
    - wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy,
  • analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
  • ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;
  • ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług). 

 

·         specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl; tel. 52 585-34-40

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz pism o przeksięgowanie,
  • ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
  • księgowanie kosztów związanych z delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych),
  • rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne;
  • sporządzanie kwartalnych sprawozdań DNU-K o usługach nabytych od nierezydentów.

 

 Druki do pobrania: