HR EXCELLENCE IN RESEARCH Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza YUFE Yerun
 

Sekcja Księgowości Ogólnej CM

Sekcja Księgowości Ogólnej CM

 

 

ul. Jagiellońska 13, budynek D 

pok. 09 

·         KIEROWNIK: mgr Justyna Kisicka, e-mail: justyna.kisicka@cm.umk.pl, tel. 52 585-34-40

  • przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych,
  • tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • sporządzanie i księgowanie kompensat,
  • sporządzanie miesięcznych i kwartalnych zestawień należności nierozliczonych,
  • windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),
  • sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,
  • potwierdzenia sald należności  oraz weryfikacja sald od dostawców,
  • ustalanie wyniku na działalności domów akademickich,
  • struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),
  • sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
  • przygotowanie danych księgowych Collegium Medicum do sporządzenia sprawozdania do Narodowego Banku Polskiego,
  • przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum,
  • konsolidacja sprawozdań RB-N i RB-Z oraz RB-UN i RB-UZ Szpitali Uniwersyteckich w Bydgoszczy,
  • ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
  • bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;

 

pok. 03 

·         specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-23

  • obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,
  • weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych,  w tym dot. NCN,
  • uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,
  • obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu;

 

pok. 08 

·         specjalista: mgr Tomasz Kurzawski, e-mail: tomasz.kurzawski@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96 

·         specjalista: lic.Dominika Ruczyńska,e-mail: dominika.ruczynska@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96 (pracownik czasowo nieobecny) 

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • dekretowanie i księgowanie dokumentów księgowych, w tym m. in. rozliczanie rozrachunków z pracownikami z tytułu zaliczek na zakupy,
  • księgowanie not obciążeniowych z tytułu sprzedaży usług Komisji Bioetycznej,
  • analiza zapisów księgowych oraz uzgadnianie obrotów i sald rozrachunków z tyt. wadium i gwarancji należytego wykonawstwa,
  • ewidencja przychodów z tytułu uzyskania odszkodowania i poniesionych z tego tytułu kosztów oraz uzgodnienie salda subkont na koniec roku,
  • rozliczanie dokumentacji wynikającej z umów zawartych na prowadzenie przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych oraz ustalenie z tego tytułu salda produkcji w toku i przychodów przyszłych okresów,
  • ewidencja kosztów remontowych i porównanie ich z planem remontów,
  • ewidencja i uzgadnianie biernych rozliczeń międzyokresowych dotyczących planowanych kosztów remontowych,
  • potwierdzanie i weryfikacja kaucji bibliotecznych i parkingowych, kart wjazdowych,
  • obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • wykonywanie prac związanych z ubieganiem się o otrzymanie dofinansowania w ramach pomocy de minimis w części dotyczącej Działu Księgowości CM, w tym gromadzenie i przechowywanie niezbednej dokumentacji, współpraca z innymi działami CM w przedmiotowym zakresie;


pok. 09 

·         specjalista: inż. Agnieszka Redwanc, e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-24 

  • księgowanie wynagrodzeń osobowego i bezosobowego funduszu płac,
  • księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
  • uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
  • przygotowywnie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:
    • kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami  zgodnych ze sprawozdaniem  F01/s i RB-70,
    • zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
    • wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy,
  • analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
  • prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • ewidencja księgowa list stypendialnych (w tym: stypendia rektorskie, doktoranckie) oraz list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),
  • weryfikacja i księgowanie informacji w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów,
  • weryfikacja konta Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych,
  • ewidencja  przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich
  • ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;

 

 

·         referent: mgr Hanna Baran, e-mail: hanna.baran@cm.umk.pl,   tel. 52 585-34-40 

  • bieżąca weryfikacja  i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,
  • bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,
  • przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,
  • rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,
  • ewidencja  przychodów z tytułu kar bibliotecznych,
  • ewidencja wydatków finansowanych z Funduszu Stypendialnego,  weryfikacja salda Funduszu z saldem jego rachunku bankowego,
  • sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,
  • sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,
  • ustalanie wyniku na działalności domów studenckich, 
  • ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,
  • weryfikacja kart obiegowych studentów,
  • sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom;

 

 ·         specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl, tel. 52 585-39-44

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz  pism o  przeksięgowanie,
  • księgowanie kosztów związanych z  delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych), 
  • rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne.