HR EXCELLENCE IN RESEARCH Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza YUFE Yerun
 

Sekcja Księgowości Ogólnej CM

Sekcja Księgowości Ogólnej CM

 

ul. Jagiellońska 13, budynek D 

pok. 08 

·         KIEROWNIK: mgr Justyna Kisicka, e-mail: justyna.kisicka@cm.umk.pl, tel. 52 585-39-44

  • przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych,
  • tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),
  • sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,
  • struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),
  • sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
  • przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum,
  • ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
  • bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;

 

pok. 03 

·         specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-23

  • obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,
  • weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych,  w tym dot. NCN,
  • uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,
  • obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu;
  • obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

 

pok. 09 

·         specjalista: inż. Agnieszka Redwanc,  e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl tel. 52 585-33-24 

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • bieżąca weryfikacja  i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,
  • bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,
  • przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,
  • rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,
  • ewidencja  przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
  • sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,
  • sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,
  • ustalanie wyniku na działalności domów studenckich i akademickich,
     
  • ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,
  • weryfikacja kart obiegowych studentów,
  • sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom,
  • ewidencja przychodów z tytułu kar bibliotecznych,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług).

 

pok. 09 

·         specjalista: lic. Katarzyna Małolepsza, e-mail:katarzyna.malolepsza@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96

  • księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,
  • księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
  • księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
  • uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
  • przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:

    - kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami  zgodnych ze sprawozdaniem  F01/s i RB-70,
    - zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
    - wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy,
  • analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
  • ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;
  • ewidencja  przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
  • ewidencja księgowa list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),
  • prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),

 

pok. 09 

·         referent: mgr Daria Miścikowska,  e-mail: daria.miscikowska@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96

  • księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,
  • księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
  • księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
  • uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
  • przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:

    - kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami  zgodnych ze sprawozdaniem  F01/s i RB-70,
    - zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
    - wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy,
  • analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
  • weryfikacja i księgowanie informacji w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów,
  • ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;
  • rozliczanie dokumentacji wynikającej z umów zawartych na prowadzenie przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych oraz ustalenie z tego tytułu salda produkcji w toku i przychodów przyszłych okresów;
  • ewidencja  przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),

 

pok. 09

 ·         specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl, tel. 52 585-34-40

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
  • ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz  pism o  przeksięgowanie,
  • ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
  • księgowanie kosztów związanych z  delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych),
  • rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne.