HR EXCELLENCE IN RESEARCH Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza YUFE Yerun
 

Z nauki do biznesu – II edycja

Z nauki do biznesu – II edycja


Kapitał ludzki oraz UE EFS logo

„Z nauki do biznesu – II edycja”

31 grudnia 2014 r. Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zakończyło realizację projektu pt. „Z nauki do biznesu – II edycja” w ramach działania 8.1 POKL – Transfer wiedzy Poddziałanie, poddziałania 8.2.1 POKL – Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw.
Projekt był realizowany na podstawie podpisanej w dniu 27 sierpnia 2013 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu umowy nr UM_SP.433.1.346.2013.

Okres realizacji projektu: 01.09.2013 r. – 31.12.2014 r.

Całkowita wartość projektu wyniosła 376.631,29 zł.

Celem głównym projektu było wsparcie współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw w zakresie innowacji i transferu technologii poprzez udział 18 pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych Collegium Medicum UMK w stażach organizowanych w 3 przedsiębiorstwach i nawiązanie współpracy z 2 przedsiębiorstwami z województwa kujawsko-pomorskiego w terminie do 31.12.2014 r.
Celami szczegółowymi projektu było:

  1. Podniesienie kompetencji przez 18 pracowników naukowych Collegium Medicum UMK w zakresie wykorzystania wiedzy naukowej w praktyce gospodarczej w terminie do 31.12.2014 r.
  2. Nawiązanie współpracy w zakresie wypracowania rozwiązań wdrożeniowych z 2 kujawsko-pomorskimi przedsiębiorstwami w terminie do 31.12.2014 r.

W ramach projektu były realizowane dwa zadania:

  1. Zadania nr 1 „Staże dla pracowników naukowych i naukowo dydaktycznych CM UMK w przedsiębiorstwach”;
  2. Zadanie nr 2 „Wsparcie współpracy między jednostkami naukowymi CM UMK a przedsiębiorcami”.

W ramach zadania nr 1 „Staże dla pracowników naukowych i naukowo dydaktycznych CM UMK w przedsiębiorstwach” w dniach 20-26 lutego 2014 r. zostały podpisane umowy trójstronne pomiędzy Beneficjentem (Uczelnią), Przedsiębiorstwem i Stażystą na realizację staży w przedsiębiorstwach w ramach zadania nr 1 „Staże dla pracowników naukowych i naukowo dydaktycznych CM UMK w przedsiębiorstwach”;
Wszystkie staże zostały zrealizowane w okresie od 1 marca 2014 r. do 30 listopada 2014 r. W stażach uczestniczyło 18 pracowników naukowych i naukowo – dydaktycznych Collegium Medicum UMK (13K i 5M). Każdy ze stażystów musiał zrealizować ww. okresie czasu trzy okresy rozliczeniowe po 120 godzin zgodnie z Indywidualnym Planem Stażu będącym załącznikiem do umowy stażowej. Jednakże ze względu na charakter swojej pracy zawodowej z opiekunem stażu indywidualnie ustala dni i godziny realizacji stażu w danym okresie rozliczeniowym. Staże były realizowane w następujących przedsiębiorstwach:

  1. Medicus Monika Struensee – staż zakończyło 6 osób (5K i 1M)
  2. Synevo Sp. z o.o. – staż zakończyło 6 osób (6K)
  3. Anwipharma Sp. z o.o. – staż zakończyła 1 osoba (1M)
  4. Farmaceutyczna Spółdzielnia Pracy „Filofarm” – staż zakończyły 2 osoby (1K i 1M)
  5. Axfarm Sp. z o.o. – staż zakończyła 1 osoba (1M)
  6. Farmaceutyczne Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Analityczno - Handlowe „Prolab” (1K)
  7. Kselmed Spółka Cywilna (1M)

Wszystkie osoby, które zakończyły realizację staży zostały zobligowane do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej oceniającej program i realizację staży w poszczególnych przedsiębiorstwach. Z wypełnionych ankiet wynika, że wszyscy stażyści są zadowoleni z przebiegu stażu, staż spełnił ich oczekiwania (100% odpowiedzi). Jednocześnie stażyści podkreślili, że podczas stażu wykorzystywali swoją wiedzę i doświadczenia naukowe zdobyte na uczelni celem osiągnięcia założonych w IPS rezultatów stażu (100% odpowiedzi). Ponadto każdy ze stażystów podkreślił, że staż w przedsiębiorstwie dał im możliwość odkrycia wzajemnych korzyści płynących ze współpracy świata nauki i biznesu (100% odpowiedzi).

W ramach zadania nr 2 „Wsparcie współpracy między jednostkami naukowymi CM UMK a przedsiębiorcami” w dniu 9 maja 2014 r. zakończył się proces wyboru ofert na realizację usług badawczych Kadra zarządzająca projektem uwzględniając wszystkie kryteria oceny ofert oraz opinie Dziekanów Wydziałów właściwych dla danej jednostki naukowej, dokonała wyboru dwóch propozycji, które uzyskały najwyższą punktację. W dniu 30 maja 2014 r. zostały podpisane dwie umowy na realizację następujących usług badawczych:

  1. Umowa na realizację usługi badawczej pt. „Opracowanie innowacyjnego produktu w formie aerozolowej” realizowanej w okresie od 01.06.2014 r. do 30.11.2014 r. Powyższa usługa badawcza była realizowana dla firmy Anwipharma Sp. z o.o. przez pracowników Katedry Technologii i Postaci Leku Wydziału Farmaceutycznego Collegium Medicum UMK.
    Skład zespołu badawczego nr 1:
    1. prof. dr hab. Jerzy Krysiński - Kierownik zespołu badawczego nr 1
    2. dr n. farm. Piotr Bilski - Asystent nr 1 zespołu badawczego nr 1
    3. mgr Łukasz Pałkowski - Asystent nr 2 zespołu badawczego nr 1
    4. mgr Andrzej Winnicki - Asystent nr 3 zespołu badawczego nr 1

  2. Umowa na realizację usługi badawczej pt. „Opracowanie i walidacja metody analitycznej oznaczenia wybranych związków pterynowych (ksantopteryny, neopteryny) w moczu w celu ich zastosowania w diagnostyce i monitorowaniu nowotworów pęcherza moczowego” realizowanej w okresie od 01.06.2014 r. do 31.10.2014 r. Powyższa usługa badawcza była realizowana dla firmy Synevo Sp. z o.o. przez pracowników Katedry i Zakładu Toksykologii Wydziału Farmaceutycznego Collegium Medicum UMK.
    Skład zespołu badawczego nr 2:
    1. dr hab. Marcin Koba - Kierownik zespołu badawczego nr 2
    2. mgr Paulina Szatkowska - Asystent nr 1 zespołu badawczego nr 2
    3. mgr Piotr Kośliński - Asystent nr 2 zespołu badawczego nr 2

Realizacja projektu przyczyniła się do nawiązania szerszej współpracy między sferą nauki a przedsiębiorcami z województwa kujawsko-pomorskiego. W ramach projektu osiągnięto wszystkie założone wskaźniki.

z nauki do biznesu 2 baner - naukowiec zapisujący chemiczne wzory na banerze