Jednorazowe świadczenia pieniężne za publikacje w prestiżowych czasopismach i wydawnictwach naukowych

JM Rektor w lutym 2024 r. wyróżnił naukowców z Collegium Medicum UMK (autorów indywidualnych i zespoły) kolejnymi świadczeniami pieniężnymi. Świadczenia zostały przyznane zgodnie z zarządzeniem nr 2 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie jednorazowych świadczeń pieniężnych dla pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu za publikacje w prestiżowych czasopismach i wydawnictwach naukowych oraz prestiżowe osiągnięcia artystyczne lub konserwatorskie.

dr hab. Bogdan Małkowski, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Combining amino acid PET and MRI imaging increases accuracy to define malignant areas in adult glioma” opublikowaną w „Nature Communications”, 2023 : Vol. 14, nr 1, s. 1-10; 4572.

dr Agnieszka Nowacka (udział 45%), mgr Anna Fajkiel-Madajczyk (udział 20%), dr Jakub Ohla (udział 10%), dr Kamila Woźniak-Dąbrowska (udział 5%), prof. dr hab. Maciej Śniegocki (udział 5%), prof. dr hab. Michał Wiciński (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego, dr Wojciech Smuczyński (udział 5%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Current treatment of melanoma brain metastases opublikowaną w „Cancers”, 2023, Vol. 15, nr 16, s. 1-13; 4088.

dr Ewelina Zarakowska (udział 30%), dr Jolanta Guz (udział 30%), dr hab. Marek Foksiński, prof. UMK (udział 5%), dr hab. Daniel Gackowski, prof. UMK (udział 15%), prof. dr hab. Ryszard Oliński (udział 15%) z Wydziału Farmaceutycznego, prof. dr hab. Krzysztof Roszkowski (udział 5%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Intracellular ascorbate is a safe-guard and/or reservoir for plasma vitamin C in prostate cancer patients undergoing radiotherapy opublikowaną w „Free Radical Biology and Medicine”,  2024 : Vol. 210, s. 230-236.

prof. dr hab. Roman Junik (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „ChatGPT fails the Polish board certification examination in internal medicine: artificial intelligence still has much to learn” opublikowaną w  „Polish Archives of Internal Medicine”, 2023, Vol. 133, nr 11, s. 1-5 16608.

dr Dorota Dybowska (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Real-world effectiveness of genotype-specific and pangenotypic direct-acting antivirals in HCV-infected patients with renal failure” opublikowaną w „Clinical and Experimental Hepatology”, 2023 : Vol. 9, nr 4, s. 320-334.

dr Joanna Cytarska, dr hab. Krzysztof Łączkowski, prof. UMK (udział po 50%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Cyrene™ as a tyrosinase inhibitor and anti-browning agent opublikowaną w  „Food Chemistry”, 2024, Vol. 442, s. 1-8; 13430.

mgr Karolina Żuchowska, dr Wojciech Filipiak (udział po 50%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Modern approaches for detection of volatile organic compounds in metabolic studies focusing on pathogenic bacteria: current state of the art opublikowaną w  „ Journal of Pharmaceutical Analysis”, 2023.

dr Maciej W. Socha (udział 80%), dr Anita Kazdepka-Ziemińska (udział 2%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, lek. Mateusz Wartęga (udział 15%), lek. Monika Szambelan (udział 3%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Raspberry leaves and extracts-molecular mechanism of action and its effectiveness on human cervical ripening and the induction of labor opublikowaną w  „Nutrients”, 2023, Vol. 15, nr 14, s. 1-17 3206.

dr Magdalena Nowaczewska (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: The midfacial segment pain: little known disorder in need of scientific evaluation” opublikowaną w  „Cephalalgia”, 2024 : Vol. 44, nr 1, s. 1-3.

dr hab. Jan Adamowicz (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Treatment success after urethroplasty: the ongoing quest for a pragmatic and universal definition” opublikowaną w „European Urology Focus”, 2023 : Vol. 9, nr 4, s. 617-620.