Jednorazowe świadczenia pieniężne Rektora za publikacje w prestiżowych czasopismach i wydawnictwach naukowych

JM Rektor w grudniu 2023 r. i styczniu 2024 r. wyróżnił naukowców z Collegium Medicum UMK (autorów indywidualnych i zespoły) kolejnymi świadczeniami pieniężnymi. Świadczenia zostały przyznane zgodnie z zarządzeniem nr 2 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie jednorazowych świadczeń pieniężnych dla pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu za publikacje w prestiżowych czasopismach i wydawnictwach naukowych oraz prestiżowe osiągnięcia artystyczne lub konserwatorskie.

dr Dorota Dybowska (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Pangenotypic triple versus double therapy in HCV-infected patients after prior failure of direct-acting antivirals” opublikowaną w „Clinical and Experimental Hepatology”, 2023 : Vol. 9, nr 3, s. 193-201.

dr hab. Rafał Różalski, prof. UMK, mgr Fabian Leśniewski, dr hab. Daniel Gackowski, prof. UMK. (udział po 33%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Recent approaches to the liquid chromatography-mass spectrometry analysis of modified deoxynucleosides as biomarkers in clinical research” opublikowaną w „TrAC Trends in Analytical Chemistry”, 2023 : Vol. 168, s. 1-17; 117306.

dr Michał Falkowski (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Efficient, near-infrared light-induced photoclick reaction enabled by upconversion nanoparticles” opublikowaną w „Advanced Functional Materials”, 2023.

dr Natalia Piekuś-Słomka (udział 95%), dr hab. Artur Słomka, prof. UMK (udział 5%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Don’t judge a book by its cover : the role of statins in oiver cancer” opublikowaną w „Cancers”, 2023, Vol. 15, nr 20, s. 1-24 5100.

prof. dr hab. Małgorzata Krajnik (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Avoiding medical futility in patients dying in a hospital: a position statement of the Polish Society of Internal Medicine Working Group on Medical Futility at Internal Medicine Units: Part 1: A dying patient who is not legally incapacitated but is incapable of making informed decisions regarding treatment that is considered medically futile.“ opublikowaną w „Polskie Archiwum Medycyny Wewnetrznej”, 2023 : Vol. 133, nr 9, s. 1-10; 16567.

dr Justyna Moppert (udział 60%), prof. dr hab. Małgorzata Pawłowska (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego, prof. dr hab. Krzysztof Domagalski (udział 30%) z Wydziału Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Significance of expression of selected miRNAs in the diagnosis of hepatological complications of Epstein-Barr virus infection in children” opublikowaną w „Clinical and Experimental Hepatology”, 2023, Vol. 9, nr 3, s. 279-285.

dr Julia Umińska (udział 50%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, prof. dr hab. Jacek Kubica (udział po 50%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Effects of elective coronary revascularization vs medical therapy alone on noncardiac mortality : a meta-analysis” opublikowaną w CardioVascular and Interventiona”, 2023 : Vol. 16, nr 10, s. 1144-1156.

mgr Małgorzata Roszkowska (udział 70%), dr Katarzyna Białczyk (udział 30%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Coping styles and quality of life in breast cancer patients undergoing radiotherapy” opublikowaną w „Cancers”, 2023, Vol. 15, nr 23, s. 1-10 5515.

prof. dr hab. Michał Wiciński (udział 30%), lek. Jakub Ederman (udział 30%), dr Agnieszka Nowacka (udział 10%), lek. Oscar Kuźmiński (udział 10%), dr Jakub Ohla (udział 5%), lek. Adrian Biernaciak (udział 5%), lek. Monika Szambelan (udział 5%), dr hab. Jan Zabrzyński, prof. UMK (udział 5%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Natural phytochemicals as SIRT activators - focus on potential biochemical mechanisms” opublikowaną w „Nutrients”, 2023 : Vol. 15, nr 16, s. 1-27; 3578.

dr Jolanta Guz (udział 25%), dr Ewelina Zarakowska (udział 25%), dr hab. Marek Foksiński, prof. UMK (udział 5%), dr hab. Daniel Gackowski, prof. UMK (udział 15%), prof. dr hab. Ryszard Oliński (udział 15%) z Wydziału Farmaceutycznego, dr Bartosz Brzoszczyk (udział 5%), dr hab. Piotr Jarzemski, prof. UMK (udział 5%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, mgr Justyna Szpotan (udział 5%) z Wydziału Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Unprecedentedly high level of intracellular vitamin Cand DNA epigenetic marks in prostate: relevant for male fertility?“ opublikowaną w  „ Cellular Physiology and Biochemistry ”, 2023, Vol. 57, nr 4, s. 200-211.

dr hab. Mariusz Kowalewski, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Validation of EuroSCORE II in atrial fibrillation heart surgery patients from the KROK Registry” opublikowaną w „Scientific Reports”, 2023, Vol. 13, nr 1, s. 1-11 13024.

dr hab. Paweł Sokal (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Immunomodulatory and endocrine effects of deep brain stimulation and spinal cord stimulation: a systematic review” opublikowaną w „Biomedicine & Pharmacotherapy”, 2023 : Vol. 168, s. 1-15; 115732.

prof. dr hab. Jacek Kubica (udział po 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Independent causal effect of remnant cholesterol on atherosclerotic cardiovascular outcomes: a Mendelian randomization study” opublikowaną w „Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology”, 2023 : Vol. 43, nr 9, s. 373-380.

dr Joanna Cytarska (udział 15%), dr hab. Krzysztof Łączkowski, prof. UMK (udział 35%) z Wydziału Farmaceutycznego, dr inż. Marcin Szalkowski (udział 25%), prof. dr hab. Sebastian Maćkowski (udział 25%) z Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, , za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Effect of N-phenyl substituent on thermal, optical, electrochemical and luminescence properties of 3-aminophthalimide derivatives” opublikowaną w „Scientific Reports”, 2023 : Vol. 13, nr 1, s. 1-15; 19801.

dr Agnieszka Kujawska (udział 60%), dr Sławomir Kujawski (udział 20%) z Wydziału Lekarskiego, prof. dr hab. Paweł Zalewski (udział 10%), prof. dr hab. Kornelia Kędziora-Kornatowska (udział 10%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Prospective association of occupational and leisure.time physical activity with orthostatic blood pressure changes in older adults” opublikowaną w „Scientific Reports”, 2023, Vol. 13, s. 1-13 20704.

dr hab. Mariusz Kowalewski, prof. UMK (udział 33,4%), dr Michalina Kołodziejczak (udział 33,3%), lek. Michał Pasierski (udział 33,3%), z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Prognostic impact of preoperative atrial fibrillation in patients undergoing heart surgery in cardiogenic shock” opublikowaną w „Scientific Reports”, 2023

dr Dorota Chełminiak Dudkiewicz (udział 30%), dr hab. Szymon Bocian, prof. UMK (udział 15%), dr hab. Marta Ziegler-Borowska(udział 25%) z Wydziału Chemii, dr Magdalena Wujak (udział 20%); prof. dr hab. Michał Marszałł (udział 10%) z Wydziału Farmaceutycznego, za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Fabrication and characterization of new levan@CBD biocomposite sponges as potential materials in natural, non-toxic wound dressing applications” opublikowaną w „International Journal of Biological Macromolecules”, 2023 : Vol. 253, Part 3, s. 1-16; 126933.

dr hab. Katarzyna Stadnicka, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdtowiu, za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym pt. „Influence of a commercial synbiotic administered in ovo and in-water on broiler chicken performance and meat quality” opublikowaną w „Foods”, 2023, Vol. 12, nr 4, s. 1-12 24703.

dr hab. Monika Wiłkość-Dębczyńska, prof. UMK (udział 80%) z Wydziału Lekarskiego, dr Szymon Ziółkowski (udział 20%) z Wydziału Mauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „A pilot study of psychosexual functioning and communication in women treated for advanced stages of cervical cancer after the diagnosis” opublikowaną w„Sexuality Research and Social Policy”, 2023, s. 1-9;, 1969

dr hab. Dorota Kozielewicz, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Shor-term exposure to ambient air pollution and COVIF-19 severity during SARS-CoV-2 Delta and Omicron waves : a multicenter study“ opublikowaną w „Journal of Medical Virology”, 2023, Vol. 95, nr 7, s. 1-11 e28962.