Stypendia Rektora za najwyżej punktowane publikacje

Rektor we wrześniu wyróżnił stypendiami naukowców z Collegium Medicum UMK (autorów indywidualnych i zespoły), których publikacje uzyskały 200 lub 140 punktów według ministerialnego wykazu czasopism punktowanych.

Stypendia i dyplomy otrzymali autorzy prac z Collegium Medicum UMK:

dr hab. Krzysztof Skowron, prof. UMK (udział 33%), dr Katarzyna Grudlewska-Buda (udział 33%), mgr Natalia Wiktorczyk-Kapischke (udział 33%) z Wydziału Farmaceutycznego  za wysoko punktowaną publikację naukową: „The existence, spread, and strategies for environmental monitoring and control of SARS-CoV-2 in environmental media” opublikowaną w „Science of the Total Environment”, 2021, Vol. 795, s. 1-13; 148949.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 7.963
Punktacja: 200

dr Jan Błażejewski (udział 25%), dr Wojciech Gilewski (udział 25%), dr Joanna Banach (udział 20%), dr Robert Bujak (udział 10%), prof. dr hab. Grzegorz Grześk (udział 20%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Aging athlete's heart : an echocardiographic evaluation of competitive sprint - versus endurance-trained master athletes” opublikowaną w „Journal of the American Society of Echocardiography”, 2021.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 5.251
Punktacja: 200

dr hab. Anna Bajek, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego, prof. dr hab. Krzysztof Roszkowski z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Machine learning in drug design : use of artificial intelligence to explore the chemical structure–biological activity relationship” opublikowaną w „Wiley Interdisciplinary Reviews-Computational Molecular Science”, 2021; e1568.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 25.113
Punktacja: 200

mgr Oliwia Kowalczyk (udział 50%), dr hab. Anna Bajek, prof. UMK (udział 50%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Religion and spirituality in oncology : an exploratory study of the communication experiences of clinicians in Poland” opublikowaną w „Journal of Religion and Health”, 2021.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 1.898
Punktacja: 200

dr Ewa Łoś-Rycharska (udział 25%), prof. dr hab. Tomasz Grzybowski (udział 10%), dr Marta Gorzkiewicz (udział 1%), lek. Maria Popielarz (udział 4%), lek. Julia Gawryjołek (udział 3%), dr hab. Aneta Krogulska, prof. UMK (udział 12%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „A combined analysis of gut and skin microbiota in infants with food allergy and atopic dermatitis : a pilot study” opublikowaną w „Nutrients”, 2021, Vol. 13, nr 3
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 4.546
Punktacja:140

dr Michalina Kołodziejczak, dr Mariusz Kowalewski (udział po 50%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Impact of preoperative glycometabolic status on outcomes in cardiac surgery : systematic review and meta-analysis” opublikowaną w Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery”, 2021.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 4.451
Punktacja: 140

lek. Paulina Kalińczak-Górna (udział 70%), prof. dr hab. Paweł Burduk (udział 30%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Relationship between the severity of inflammatory changes in chronic sinusitis and the level of vitamin D before and after the FESS procedurę” opublikowaną w Journal Clininical Medicine, 2021 : Vol. 10, nr 13, s. 1-7;, 2836.
Punktacja: 140

prof. dr hab. Piotr Cysewski (udział 40%), dr Tomasz Jeliński (udział 40%), dr Maciej Przybyłek (udział 20%) z Wydziału Farmaceutycznego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Solvent screening for solubility enhancement of theophylline in neat, binary and ternary nades solvents : new measurements and ensemble machine learning” opublikowaną w International Journal Molecular Sciences, 2021, Vol. 22, nr 14, s. 1-21 7347.
Punktacja: 140

prof. dr hab. Piotr Cysewski (udział 50%), dr Maciej Przybyłek (udział 50%) z Wydziału Farmaceutycznego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Thermodynamics and intermolecular interactions of nicotinamide in neat and binary solutions : experimental measurements and cosmo?rs concentration dependent reactions investigations” opublikowaną w International Journal Molecular Sciences, 2021, Vol. 22, nr 14, s. 1-21; 7365.
Punktacja: 140

mgr Wioletta Zielińska (udział 60%), dr hab. Maciej Gagat, prof. UMK (udział 30%), prof. dr hab. Alina Grzanka (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „The role of TRPM2 in endothelial function and dysfunction” opublikowaną w „International Journal Molecular Sciences”,2020, Vol. 22, nr 14, s. 1-11 7635.
Punktacja: 140

dr Kornelia Karwowska (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Five-year follow-up of cured HCV patients under real-world interferon-free therapy” opublikowaną w „Cancers”, 2021; Vol. 13, nr 15, s. 1-13; 3694.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 6.639
Punktacja: 140

dr Dorota Dybowska, prof. dr hab. Małgorzata Pawłowska, (udział po 50%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Effectiveness and safety of pangenotypic regimens in the most difficult to treat population of genotype 3 HCV infected cirrhotics” opublikowaną w „Journal of Clinical Medicine”, 2021; Vol. 10, nr 15, s. 1-14; 3280. Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 4.241
Punktacja: 140

dr Sławomir Kujawski, (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Comparison of dural grafts and methods of graft fixation in Chiari malformation type I decompression surgery” opublikowaną w „Scientific Reports”, 2021; Vol. 11, s. 1-8; 1481. Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 4.379
Punktacja: 140

dr Łukasz Pałkowski (udział 60%), dr Maciej Karolak (udział 30%), prof. dr hab. Jerzy Krysiński (udział 10%) z Wydziału Farmaceutycznego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Structure-activity relationships of the omidazolium compounds as antibacterials of Staphylococcus aureus and Pseudomonas aeruginosa” opublikowaną w „International Journal of Molecular Sciences”, 2021; Vol. 22, nr 15, s. 1-12; 7997.
Punktacja: 140

dr hab. Dorota Kozielewicz, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Effectiveness of tocilizumab with and without dexamethasone in patients with severe COVID-19 : a retrospective study” opublikowaną w „Journal of Inflammation Research”, 2021; Vol. 14, s. 3359-3366.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 6.922
Punktacja: 140

dr  Sławomir Kujawski (udział 40%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, dr hab. Katarzyna Buszko, prof. UMK (udział 30%) z Wydziału Farmaceutycznego, dr hab. Joanna Słomko, prof. UMK (udział 15%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, prof. dr hab. Paweł Zalewski (udział 15%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „The impact of total sleep deprivation upon supine and head up tilt hemodynamics using non-linear analysis in firefighters” opublikowaną w „Biomedical Signal Processing and Control”, 2021; Vol. 70.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 3.880
Punktacja: 140

dr Sławomir Kujawski (udział 20%), prof. dr hab. Paweł Zalewski (udział 40%), dr hab. Joanna Słomko, prof. UMK (udział 40%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Curcumin and biochemical parameters in metabolic-associated fatty liver disease (MAFLD) : a review” opublikowaną w „Nutrients”, 2021; Vol. 13, nr 8, s. 1-13; 2654.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 5.717
Punktacja: 140

dr hab. Anna Sinkiewicz, prof. UMK (udział 60%), dr Hanna Mackiewicz-Nartowicz (udział 20%), dr Lidia Nawrocka (udział 20%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „The effectiveness of rehabilitation of occupational voice disorders in a health resort hospital environment” opublikowaną w „Journal of Clinical Medicine”, 2021; Vol. 10, nr 12, s. 1-9; 2581.
Punktacja: 140

prof. dr hab. Grzegorz Grześk (udział 35%) , dr Wojciech Gilewski (udział 10%), dr Małgorzata Chudzińska (udział 10%), dr hab. Anna Sinkiewicz, prof. UMK (udział 10%), dr Joanna Banach (udział 35%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „The clinical significance of drug-food interactions of direct oral anticoagulants” opublikowaną w „International Journal of Molecular Sciences”, 2021; Vol. 22, nr 16, s. 1-18; 8531.
Punktacja: 140

dr Karol Jaroch (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Time-course monitoring of in vitro biotransformation reaction via solid-phase microextraction-ambient mass spectrometry approaches” opublikowaną w „Journal of Pharmaceutical Analysis”, 2021.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 4.769
Punktacja: 140

dr Joanna Sikora (udział 45%), dr Aleksandra Karczmarska-Wódzka (udział 45%), mgr Joanna Bugieda (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „The use of total thrombus formation analysis system as a tool to assess platelet function in bleeding and thrombosis risk : a systematic review” opublikowaną w „International Journal of Molecular Sciences”, 2021; Vol. 22, nr 16, s. 1-22; 8605.

prof. dr hab. Anna Szaflarska-Popławska (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego
za wysoko punktowaną publikację naukową: „TMPRSS6 rs855791 polymorphism status in children with celiac disease and anemia” opublikowaną w „Nutrients”, 2021; Vol. 13, nr 8, s. 1-16; 2782.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 5.717
Punktacja: 140

lek. Paulina Kalińczak-Górna (udział  30%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, dr Paulina Antosik (udział 30%) z Wydziału Lekarskiego, dr Małgorzata Wierzchowska (udział 5%) Z Wydziału Nauk o Zdrowiu, prof. dr hab. Dariusz Grzanka (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego, prof. dr hab. Paweł Burduk (udział 25%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Short term pre-operative oral corticosteroids : tissue remodeling in chronic rhinosinusitis with nasal polyps” opublikowaną w „Journal of Clinical Medicine”, 2021; Vol. 10, nr 15, s. 1-8; 3346.
Punktacja 140.000

prof. dr hab. Sławomir Jeka, (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „IL-33 gene polymorphisms as potential biomarkers of disease susceptibility and response to TNF inhibitors in rheumatoid arthritis, ankylosing Spondylitis, and psoriatic arthritis patients” opublikowaną w „Frontiers in Immunology”, 2021; Vol. 12, s. 1-11; 631603.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI 7.561
Punktacja: 140

dr hab. Przemysław Krawczyk, prof. UMK (udział 49%), dr hab. Krzysztof Łączkowski (udział 49%) z Wydziału Farmaceutycznego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Effect of the chloro-substitution on electrochemical and optical properties of new carbazole dyes” opublikowaną w „Materials”, 2021; Vol. 14, nr 11, s. 1-22; 3091.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI
3.623
Punktacja: 140

dr hab. Maciej Gagat (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „The comparison of clinical result between primary repair of the anterior cruciate ligament with additional internal bracing and anatomic single bundle reconstruction : a retrospective study” opublikowaną w „Journal of Clinical Medicine”, 2021; Vol. 10, nr 17, s. 1-12; 3948.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 4.241
Punktacja: 140

prof. dr hab. Maria Kłopocka (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Long-term safety, efficacy and pharmacokinetics of the anti-mucosal addressin cell adhesion molecule-1 (madcam-1) monoclonal antibody shp647 in Crohn's disease: the Opera II study” opublikowaną w „Inflammatory Bowel Diseases”, 2021.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI:5.325
Punktacja: 140

dr hab. Alicja Nowaczyk, prof. UMK (udział 50%) z Wydziału Farmaceutycznego, prof. dr hab. Grześk Grzegorz (udział 25%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Carbon monoxide and nitric oxide as examples of the youngest class of transmitters” opublikowaną w „International Journal of Molecular Sciences”, 2021; Vol. 22, nr 11, s. 1-25; 6029.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 5.923
Punktacja: 140

dr Piotr Ożóg (udział 50%), dr Magdalena Weber-Rajek (udział 20%), dr Agnieszka Radzimińska (udział 10%), prof. dr hab. Aleksander Goch (udział 20%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za wysoko punktowaną publikację naukową: „Analysis of muscle activity following the application of myofascial release techniques for low-back pain: a randomized-controlled trial” opublikowaną w „Journal of Clinical Medicine”, 2021; Vol. 10, nr 18, s. 1-11; 4039.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 4.241
Punktacja: 140

dr hab. Michał Wiciński, prof. UMK (udział 70%), lek. Eryk Wódkiewicz (udział 15%), dr Magdalena Nowaczewska (udział 5%), dr hab. Maciej Słupski, prof. UMK (udział  5%), dr Bartosz Malinowski (udział 5%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Effects of energy drink consumption on physical performance and potential danger of inordinate usage” opublikowaną w „Nutrients”, 2021; Vol. 13, nr 8, s. 1-16; 2506.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 5.717
Punktacja: 140

dr Elżbieta Piskorska (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za wysoko punktowaną publikację naukową: „Does the PPARA intron 7 gene variant (rs4253778) influence performance in power/strength-oriented athletes? A case-control replication study in three cohorts of European gymnasts” opublikowaną w „Journal of Human Kinetics”, 2021; Vol. 79, s. 77-85.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 2.193
Punktacja: 140

dr Anna Klimaszewska-Wiśniewska (udział 35%), lek. Izabela Neska-Długosz (udział 30%), mgr Karolina Buchholz (udział 10%), mgr Justyna Durślewicz (udział 15%), dr hab. Maciej Gagat, prof. UMK (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikacje naukową  ”Prognosticsignificance of KIF11 and KIF14 expression in pncreatic adenocarcinoma” opublikowaną w „Cancers”, 2021 : Vol. 13, nr 12, s. 1-24.; 3017.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 6.126
Punktacja: 140

dr hab. Renata Studzińska (udział 55%), prof. UMK Szymon Baumgart (udział 10%), dr Renata Paprocka (udział 2%), z Wydziału Farmaceutycznego, dr Daria Kupczyk (udział 15%),  mgr Rafał Bilski (udział 8%), dr hab. Renata Kołodziejska, prof. UMK (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikacje naukową  ” Novel 2 (adamantan-1-ylamino)thiazol-4(5H)-one derivatives and their inhibitory activity towards 11ß-HSD1-synthesis, molecular docking and in vitro studies.” opublikowaną w „Journal Molecular Sciences”, 2021 : Vol. 22, nr 16, s. 1-17.; 8609.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 5.923
Punktacja: 140

prof. dr hab. Olga Haus (udział 30%), dr Karolina Matiakowska-Bryk (udział 70%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikacje naukową  „IDH2 mutations in patients with normal karyotype AML predict favorable responses to daunorubicin, cytarabine and cladribine regimen” opublikowaną w „Scientific Reports”, 2021, Vol. 11, nr 1, s. 1-13; 10017.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 4.379
Punktacja: 140

dr hab. Marta Pokrywczyńska, prof. UMK (udział 40%), dr Arkadiusz Jundziłł (udział 40%), mgr Daria Balcerczyk (udział 30%), dr Jan Adamowicz (udział 3%), dr Tomasz Kloskowski (udział 5%), mgr Marta Rasmus (udział 1%), lek. Kaja Męcińska – Jundziłł (udział 1%), dr hab. Magdalena Bodnar, prof. UMK (udział 1%), dr Paulina Antosik (udział 1%), prof. dr hab. Dariusz Grzanka (udział 1%), prof. dr hab. Tomasz Drewa (udział 1%) z Wydziału Lekarskiego za wysoko punktowaną publikacje naukową  „Urinary bladder augmentation with acellular biologic scaffold: preclinical study in a large animal model” opublikowaną w „Journal of Biomedical Materials Research Part B Applied Biometerials”, 2021.
Czasopismo umieszczone na Liście Filadelfijskiej, Impact Factor ISI: 3.368